6 September 2011

Kek Coklat Kukus

Hari ni baru masuk kerja, semalam aku MC sebab demam...huhu...mcm kelakar pulak...Hari semalam dlm sejarah...aku MC....Ni pun tgh ketiadaan mood kerja...Baik aku kongsi resipi kek coklat. Resipi ni paling sempoi, cool dn senang jer sebab anak sedara aku pun taw buat...Ni la resipi yang selalu aku buat bile balik kampung....

Bahan-bahan :

3 biji telur ayam
2 cawan gula
1 cawan minyak masak
1 cawan serbuk koko/koko cair
1 cawan susu pekat
1 cawan air panas
2 cawan tepung gandum
1 sudu kecil soda bikarbonat

Cara-caranya :

1. Pukul telur dan gula hingga kembang
2. Masukkan susu pekat dan serbuk koko
3. Pukul hingga sebati
4. Masukkan tepung dan soda bikarbonat sedikit demi sedikit
5. Masukkan air panas dan minyak
6. Pukul lagi sampai diorg sebati
7. Ambil pengukus, dan kukus selama 45 minit

Lepas nie, aku nak tulis pulak cara-cara buat baju kurung. Aku baru belajar raya aritu...hehe...Sharing is Caring

Tiada ulasan: