24 April 2013

Panjangkan Tempoh Masa Kredit Prepaid Maxis Anda

Assalamualaikum... Hari ni, saya nak kongsi dengan sesiapa yang baca blog ni, cara-cara untuk memanjangkan tempoh masa kredit prepaid anda untuk talian maxis sebab saya guna maxis. Tapi bagi sesiapa yang guna RM10 sehari tu, tak payah la rasa-rasanya ikut tips ni. Bagi orang yang macam saya ni, nak topap RM5 sebulan pun liat mmg la sesuai.

1. Taip *100# pada handphone.
2. Akan Keluar Menu banyak-banyak, pilih Seterusnya.
3. Lepas tu, pilih menu Hotlink Specials.
4. Pilih pulak Validity.
- Kat menu validity ni ada 2 pilihan setakat ni.
   1. Validity 90 : 90 hari aktif pada RM 8.
   2. Validity 365 : 365 hari aktif pada RM33.
5. Kemudian langgan.
6. Akhir sekali semak tarikh prepaid anda.

Terima Kasih dan Selamat Mencuba

21 ulasan:

ariana berkata...

kredit akan ditolak ke?

Tanpa Nama berkata...

Kredit yg ditetapkan tu mmg kn tolak sayang

Tanpa Nama berkata...

Cth saya ada kredit rm33..saya aktifkan pakej tu..lps tu saya x topup..leh buat call x?

c!k caL!ph berkata...

kena topap...cuma tarikh validity kredit tu yang bertambah.
-cth : topap 5 rggt akn valid 5 hari..tp ble aktifkn pakej ni...5 rggt tu akan valid smp 365 hari.

Tanpa Nama berkata...

Kalau topup rm10, pastu langgan yg 90 hari tu. Lpas hbis rm2 and topup lg, kna langgan lg or dy still dlm tmpoh msa 90 hari tu?

c!k caL!ph berkata...

dia still smp 90 hr

Tanpa Nama berkata...

Lpas 90hr tu.. De plan tok lannggan lg ke?

Tanpa Nama berkata...

camna ngan basic internet lak..adakah valid sampai 90/365 hari jugak?

Tanpa Nama berkata...

Tak jumpe hotlink specials lar. Cmne nie??

Tanpa Nama berkata...

rasa nya dh tak wujud lagi hotlink special tu.. sob.. sob

c!k caL!ph berkata...

owh..ya ka, sy dh tak guna maxis..so xtau yg terkini mengenai maxis :D

Unknown berkata...

kalau nak aktifkan
masa aktifnya untuk satu hari code dail nyer bape

Unknown berkata...

X de doh hotlink special

Unknown berkata...

X de pon?

Unknown berkata...

Hotlink red pun bole buat ke?

Afong berkata...

Saya tak dapat.pepanjang msa
Ny pun...

hanna berkata...

mak sy sllu buat..sbb jrg guna. jd pnjgkn tempoh.. tq ya

Tanpa Nama berkata...

saya tak dapat.pepanjang masaNy pun

Tanpa Nama berkata...

mak sy sllu buat..sbb jrg guna. jd pnjgkan tempoh.. tq ya

Tanpa Nama berkata...

Validation ni one time atau setiap kali capai tempoh automatic akan langgan semula?

Unknown berkata...

Apa code prepaid untuk panjangkan hayat simcard? Dan code reload nya?