1 Mei 2012

Layout Baru Lagi!!!

Ni la layout terbaru utk tahun 2012.. Ni semua gara-gara dah rindu sangat kat design yang dah dekat 3 tahun ditinggalkan... Rindu pulak rasa nya kat JOOMLA, ADOBE PHOTOSHOP,... Last kerja dgn JOOMLA tahun 2010 kt MOSTI... Masa tu la belajar pasal JOOMLA ni.. Sebab keja skrg tak guna JOOMLA, memang tak akan jumpa kerja mendesign-design kt tmpt aku skrg...yang aku jumpa cacing2 kat coding kaler itam...takde dah colorful2 mcm dulu...so aku nak lepas kan rindu kt BLOGSPOT pulak...ni la hasil nyer, tapi still guna template yg didownload secara free... tapi aku nak edit sikit layout ni, nampak tak ada gambar gurlz yg tengah sedih tu, aku tgh cari idea nak tukar gambar budak tu...tapi nak letak yg dpt memuhasabah diri aku daan sesapa yang baca blog ni..

Memandangkan otak aku dah terlalu pening dgn cacing2 kt coding, maka skill aku hendak mendesign pun telah sedikit tumpul.. Ni nak kena tajam kan balik ni.. Biar jadi org yang berperasaan. Kan org yang buat coding ni, kurang sikit berperasaan... kurang bersosial..segalanya kurang..

Ni mengingatkn aku kpd kata-kata sorg kawan aku yang dh lama aku xcontact. Dah lama xcontact sbb ada krisis Perang Dunia, padahal xda apa pun, aku je yang emo terlebih... Dia pun programmer juga, entah macam mana life dia skrg. Dia ckp, keja programmer ni mmg tak ada life...dulu aku terpinga-pinga juga, kenapa pulak tak da life kn. Skrg baru aku paham, life diorg dgn laptop, PC, monitor dan seangkatan dgnnye.. Dia ckp lagi, aku mmg xsesuai keja bidang yang berkaitan dgn programming ni..aku lebih sesuai jadi cikgu...tapi ye la kan, graduan lepasan pendidikan pun ada lagi yang menganggur... inikan pula aku yang bukan lepasan pendidikan...pengalaman mengajar pun takde, memang tak akan ada peluang jadi cikgu...Tapi nak buat mcm mana, dh rezeki aku kt bidang ni.... Tapi kena la pandai seimbangkan antara kerja dan life...

Ok la, dh penat mengarut, nak cari balik idea, nak tukar gambar budak tu... Selamat Malam dan Assalamualaikum...

Tiada ulasan: