2 Mei 2012

1 Tahun 2 Bulan 16 Hari

Pejam celik, pejam celik, dah 1 tahun 2 bulan 16 hari aku kerja kat company ni. Cepat betul masa berlalu. Rasanya baru semalam berkumpul dengan geng-geng IDIS.. Lunch ramai sama-sama. Sampai kena marah dengan TL kami sebab p makan ramai-ramai dan buat bising kononnya.. Lepas balik office ada je aktiviti-aktiviti sampingan, makan kat Anjung Putrajaya, restoran Presint 9, Food Court Presint 9 dan bagai-bagai la, main bowling kt Mines...panjat Broga (mmg ini impian aku utk tahun 2010)...main air terjun kt Sg Gabai, walaupun aku tak mandi time tu, just duduk kt tempat food dan makan...mmg happening time tu..

Knp tah, sejak dua menjak ni, aku mcm suka ingat barang yang lepas...huhu.... Rasa nye, dalam banyak-banyak tempat yang aku pernah kerja (Solid Milk Sdn Bhd, Leigh Mardon (P) Sdn Bhd, P2i Online Sdn Bhd, MOSTI, IDIS dan now SDSB) masa kt IDIS la plg byk kenangan...wah banyak nye tempat aku kerja dalam masa 6 tahun.. Sampaikan masa interview kerja diorang akan tanya, "Kamu ni memang suka lompat-lompat kerja ye". Paling tragis, bila masing-masing dapat surat cinta a.k.a surat terminate beramai-ramai, mmg sedih la time tu, tapi kitorang pun paham, kalo projek dh terminate, confirm la diorg takde duit nak rolling, nak bayar gaji kitorang kan..kan..kan... Tapi muka maintain cool dan senyum..boleh buat lawak-lawak lagi...

Dari situ jugak la mengajar kita jadi lebih dewasa...lebih matang, lebih memahami situasi..tapi kadang teremo jugak la kan... pikir nak bayar keta, rumah, ptptn dan bagai lagi la, nasib baik la, tak pakai kredit kad...aku mmg tak suka benda-benda kredit ni, hutang sana sini...

So, me now... masih lagi duk berkomunikasi dengan laptop dan cacing yang kadang aku suka, kadang aku tak suka..biasa la adat kerja...sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula saya dan cacing2...Dah takde keja sgt ni, sebab 2 hari ni QA day utk development.. Hari Jumaat ni baru nak review (demo) task yang telah di assignkn.. Hari senin minggu depan, task baru akan diassignkn kepada team member.. Bosan jugak, kalo tak buat keja apa-apa, nak surf intenet dh rasa mcm nak muntah dah...

Tiada ulasan: