13 Oktober 2011

Berbicara Pasal Cinta......

Di pagi yang redup ni, sementara menunggu hendak pergi kerja, tiba-tiba datang pulak mood jiwang.... Apa yang korang semua faham tentang cinta... Mungkin prinsip aku tentang cinta berlainan dengan makhluk di muka bumi ni...

Pada aku, cinta itu satu anugerah dari Allah yang memang ajaib. Kerana cinta manusia boleh berubah dari seorang yang kurang baik kepada seorang yang baik atau sebaliknya. Tapi cinta yang betul-betul suci adalah cinta kepada Allah, dan ibubapa.

Semua orang pernah bercinta, mungkin aku pun salah seorg jugak yang pernah mengalaminya, tapi tidak kesampaian. Dalam bercinta, matlamat aku hanya satu iaitu hidup bersamanya dengan ikatan yang sah iaitu menjadi suami isteri. Kadang-kadang kita terpaksa melepaskan cinta kita kerana perbezaan taraf, agama, harta dan pendidikan. Mungkin dengan melepaskannya kita akan memperolehi kebahagian yang lebih hebat dari kebahagiaan semasa bersamanya.

Janganlah cuba untuk mengubah pasangan mengikut kehandak kita kerana lama kelamaan ia akan memberi kesan yang buruk dan akan menyebabkan hilang kebahagian. Terimalah pasangan itu seadanya dan belajarlah cara untuk memahami pasangan..

Pengalaman ini sebenarnya adalah perkara yang pernah aku alami. Melepaskan seseorang yang kita sayang kerana perbezaan prinsip dalam bercinta dan ada sikit sebab aku dn dia sama-sama ego...

Tiada ulasan: