20 Julai 2011

Hidup lebih bahagia jika kita dihargai

Pernah tak korang rasa macam nak bunuh diri, nak lari dari dunia ini, ha....kalo pernah maknanya diri korang ni kurang dihargai kan... aku pun kadang-kadang rasaa macam tu, tapi alhamdulillah berkat didikan mak bapak aku, berkat dari kawan-kawan yang baik disekelilingku, aku masih mampu utk berfikiran waras.......


Apa salahnya kalo kita cuba belajar untuk menghargai org lain... Bukan kena bayar pun kalo nak menghargai org lain, juz say thank you dn puji..... tapi jgn pulak tak ikhlas ye....


Aku suka kalo org lain menghargai apa yang aku buat... tak kisah la benda tu kecil atau besar, yang penting kita rasa dihargai dn rasa diri ini berguna hidup di dunia....


Aku betul2 menghargai sikap ambil berat adik-adik dn abang2ku... aku sangat bertuah kerana mempunyai mereka.. biar pun mereka semua lelaki, tapi terharu apabila mereka sgt mengambil berat mengenaiku.... Td aku dpt msg dr adikku yang tinggal di S.Alam, dia tny kbrku sbb dh lama aku xmsg dia, dgn satu msg pertanyaan kbr, aku sentiasa rasa diri ini dihargai...


Belajarlah menghargai dan menyayangi org lain, jika kita hendak dihargai dan disayangi =)

Tiada ulasan: