17 September 2012

Penang Lagi 2012

2 minggu lepas, sambut merdeka kt Penang, duk rumah tmie dr jumaat smp isnin.. kali ni p Penang mmg berbaloi sebab banyak tempat yg dikunjungi..dari Pulau sampai la ke Taiping..teringat la pulak rombongan lawatan ke zoo Taiping masa zaman2 matrik kat KMK bila lalu depan Zoo Taiping.

Hari 1 : Aku sampai Penang Sentral dalam pukul 1.15 mcm tu. Duduk-duduk, rehat-rehat kat rumah tmie sambil2 berborak dengan mak dia, ptg2 sikit p lawat Nana baru dapat baby girl.. Malam tu pulak p makan kt satu tempat tu, restoran dia memang best..nama restoran dia Puncak Mutiara, ni address dia Lot 179, MK 3, Kampung Pelet, 14400 Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Kawan aku cakap dulu yer tempat ni, tempat bela kambing. Ni website address dia pulak http://www.puncakmutiara.com/EN/page/home/sesuai sangat untuk family. Aku mula la berangan, nanti dah ada family dan anak, nak bawak makan kt restoran ni..

Hari Ke-2 : Hari kedua ni, anggota yang terlibat, aku, shima dan tmie..Kami p buat lawatan ke Bukit Bendera, masa nak naik tren tu, terserempak la dengan Profesor Izzi dan family, dia ok la, xsombong. Bila dah sampai Bukit Bendera tu, rasa sejuk dan nyaman je..rasa macam nak tinggal kat Bukit Bendera pun ada. Lepas tu, kami teruskan perjalanan ke Muzium Perang, kt sini memang tak boleh nak lupa sebab tmie dan shima betul-betul kepenatan dek penangan buat lawatan ke sini..tapi rasa macam jadi cikgu sejarah pulak buat lawatan ke sini.

Hari Ke-3 : Anggota yang terlibat, shima, tmie, fathil dan aku, mula-mula ambil fathil kat Nibong Tebal, pastu teruskan perjalanan ke taiping, konon-konon nak berkelah kat tepi tasik taiping, tapi bila sampai terkejut jugak la sebab tasik taiping dah cetek air dia, tapi ini tidak mematahkan semangat kami untuk berkelah. Perkelahan tetap diteruskan. Kami memilih lokasi berhampiran dengan Zoo Taiping, kedengaran la bunyi binatang-binatang dalam zoo berbunyi.

Hari Terakhir : Aku balik ke KL dari Penang Sentral... Tapi paling tak best, aku tertinggal beg telekung kat Penang Sentral. Harap2 sapa yang jumpa, dia manfaatkan la telekung tu sebaik-baiknyer.. Pukul 5.30 aku sampai Pudu.

Tiada ulasan: