19 November 2011

Salahkah jika kita BAIK ????

Tajuk dia macam soalan UPSR.. Sebut pasal UPSR, 2 org anak sedaraku dpt 4A 1B dan sorang lg 3A 2B... Aku rasa zaman sekarang ni senang nak dapat 5A sebab mana-mana aku dgr, msti anak2 diorg dpt 5A...

Ptg ni sambil tgk bola MALAYSIA VS MYANMAR utk separuh akhir Sukan SEA aku mengupdate blog ni. Balik kat topik kita tadi, SALAHKAH JIKA KITA BAIK? Jawapannya subjektif, terpulang pada individu. Pada aku baik kena berpada-pada, bak kata pepatah, BUAT BAIK BERPADA-PADA, BUAT JAHAT JGN SEKALI. Aku terlintas tulis pasal topik ni sebab housemate baruku. Dia lg senior dari aku, umur dia 38 tahun tp stil single. Dia ada kisah tersendiri, dia seorang yang sangat baik dan lurus padaku sebab tu la lelaki ambil kesempatan kt dia.

Kakak ni dulu dh bercouple lebih 10 thn, family dh kenal each other, kira mmg nampak la diorg ni bakal kawen..Tp tu la, jodoh sukar nak dimengerti sebab jodoh ni Allah yang tentukan, biar lama mana pn kita kwn or couple dgn dia, tp kalo dh mmg bkn jodoh x kemana juga. Tapi kalau dh mmg jodoh, walaupun baru sebulan kenal, tup2 dgr dh nak kawen..ameen...

Kakak ni selama 10 thn tunggu mamat ni, setia jangan cakap la, ada orang lain nak ngorat dia pun, dia ignore sebab mamat ni. Setelah lebih 10 tahun, mamat ni pun cakap, ada something nk bg taw, tanpa berkata MAAF mamat ni dgn selambanya bagi satu kad kawen kt kakak ni and then ckp dia dah nak kawen, jemput la dtg.. hahaha...

So, moral of the story, jgn terlalu baik sbb org akan ambil kesempatan ke atas diri kita. Dah nak sambung blk tgk football...Gud Luck HARIMAU MALAYA...

Tiada ulasan: