18 Ogos 2011

Mari berfikir tentang business......

Dah 18 hari kite berpuasa, tapi insyaAllah hari ke-20 aku baru nak terawih kt surau dekat rumah sebab sebelum ni terawih kat rumah jer... Ni tgh waktu break ni, so menggatalkan tangan tulis kt blog.

2 minggu berturut-turut aku berbuka puasa kat kg, ntah kenapa tetiba dtg mood rajin balik kg ni, maybe sbb jalan nak blk kg dah cantik dn xperlu lagi lalu jalan yang sangat mencabar lagi kt Ijok tu....:)

Mgu lepas balik kg, aku belajar buat baju, tapi baju kurung je la...tu pun siap kena sindir dgn adik bongsu, ayah dn emak. Diorang cakap, tula, dulu suruh masuk kelas menjahit, xnak p....hehe..aku just senyum je la...mcm kerang busuk. Mmg padan muke pun, dulu suruh belajar menjahit, aku cakap xbest la, itu la, ini la, last2 skrg aku pulak terhegeh-hegeh nak belajar... Semua ini ku buat sebab tempah baju kt kl sgt la mahal, RM50 gitu... dr situ la, kepala hotak aku berpusing dgn ligatnya nak buat busines menjahit baju... Ye la, aku xnk makan gaji seumur idup, aku plan nnt nak berhenti kerja dn buat busines sendiri like menahit baju dn buka tadika... itulah impianku dr dl, nak buka tadika...doakn saya ye.....

Mgu dpn blk kg, nak siapkan buat baju raya...yeyeye.....baju buatan sendiri, dengan bangganya aku pakai...mgu depan jugak nak buat biskut raya, biskut semperit dn buat kek coklat faveret anak-anak buahku....

1 ulasan:

azfar berkata...

Beb, aku xtau ko ada impian nak buka tadika..apsal sama cam aku..aku memang simpan jer niat nak buka tadika..tunggu aku ada modal jer..hopefully trcapai la impian kiter yer..huhu..